بلومبرگ: هشدار بریتانیا به شرکت پسر شمخانی؛ انحلال در صورت عدم ارائه اطلاعات

0
0

نهاد ثبت شرکت‌ها در لندن از شرکت نست وایز تریدینگ، که به حسین شمخانی، پسر علی شمخانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی مرتبط است، خواسته تا اطلاعات بیشتری ارائه دهد. این نهاد اعلام کرده که در صورت عدم همکاری، شرکت ممکن است ظرف چند ماه منحل شود. این اقدام به دلیل عدم ارائه اطلاعات کافی به نهادهای نظارتی انجام شده و نشان می‌دهد که حسین شمخانی مالک اصلی این شرکت است.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که این اقدام بریتانیا بخشی از تلاش‌های وسیع‌تر واشینگتن و لندن برای هدف قرار دادن نهادهایی است که به دور زدن تحریم‌های نفتی ایران متهم هستند. شرکت نست وایز تریدینگ در زمینه فروش نفت، فرآورده‌های نفتی، سنگ معدن، فلزات و مواد شیمیایی فعالیت می‌کند و تنها سهامدار آن، شرکت نست وایز پترولیوم مستقر در دبی است.

وزارت امور خارجه بریتانیا و نهاد ثبت شرکت‌ها به درخواست‌های بلومبرگ برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند. همچنین حسین شمخانی و شرکت‌های وابسته‌اش نیز به این درخواست‌ها پاسخی نداده‌اند. بلومبرگ همچنین اشاره کرده که شمخانی در دبی به عنوان یکی از تاجران بزرگ نفت شناخته می‌شود و او را با نام «هکتور» می‌شناسند. مدیر عامل میلاووس نیز اعلام کرده که این شرکت هیچ ارتباطی با شمخانی ندارد. منابع مطلع می‌گویند که شرکت‌های تحت مدیریت شمخانی نفت و محصولات پتروشیمی کشورهای غیر تحریمی را می‌فروشند و گاهی اوقات نفت خام را مخلوط می‌کنند تا شناسایی کشور مبدا توسط خریداران دشوار شود.