غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: پاسخ جمهوری اسلامی به اقدامات تروریستی اسرائیل کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است

0
306

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از رسانه‌های درون مرزی، کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، در یک برنامه تلویزیونی درباره برگزاری هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی با موضوع فلسطین توضیح داد.

وی گفت که این جایزه به قربانیان مسلمان نقض حقوق بشر اهدا می‌شود و تاکید کرد که کشورهای غربی معمولاً توجهی به قربانیان واقعی ندارند و به جای آن کسانی را معرفی می‌کنند که در راستای منافع خود عمل می‌کنند.

غریب‌آبادی با اشاره به کشتار اسرائیل در نوار غزه، تصریح کرد که اکثریت قربانیان این جنایات زنان و کودکان هستند و کشورهای مدعی حقوق بشر هیچ فشاری بر اسرائیل وارد نکرده‌اند. وی همچنین بر ناکارآمدی سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشر در این زمینه تأکید کرد.

وی به کشتن هنیه اشاره کرد و آن را اقدامی غیرقانونی و فرا قضائی خواند. غریب‌آبادی در پایان گفت که حمایت از مردم فلسطین باید شامل اقدامات سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی باشد و خاطرنشان کرد که اسرائیل به هیچ‌یک از اهداف خود در نوار غزه دست نیافته و این ترورها نشان‌دهنده ضعف این رژیم است.

شایان ذکر است که در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳، گروه حماس حمله‌ای ناگهانی به اسرائیل انجام داد که شامل شلیک موشک‌ها و نفوذ به مناطق مسکونی بود. این حملات منجر به کشته و مجروح شدن بسیاری از غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان شد.

اسرائیل به سرعت به این حملات واکنش نشان داد و حملات هوائی به نوار غزه را آغاز کرد. این وضعیت به تشدید بحران انسانی و افزایش تنش‌ها در منطقه انجامید. پس این پاسخ اسرائیل به این حمله، جامعه جهانی نسبت به اوضاع ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف خشونت‌ها شد.