مهدیه طه جایگزین مسجد آبی برای ادامه فعالیتهای جمهوری اسلامی در هامبورگ

0
33

یک گزارش تحقیقی از دو رسانه آلمانی RTL و ntv نشان می‌دهد که فعالیت‌های تبلیغی مشابه مرکز اسلامی هامبورگ همچنان در محله برامفلد در حال انجام است. این گزارش به اقدام پلیس آلمان در تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ در تاریخ ۳ مرداد اشاره دارد و تأکید می‌کند که این مرکز به عنوان ابزاری برای ترویج ایدئولوژی جمهوری اسلامی عمل می‌کند.

مهدیه طه، که توسط مهدی ت. تأسیس شده، نه تنها به عنوان محل سکونت بلکه به عنوان مکان عبادت شناخته می‌شود. مهدی ت. که پیشتر صاحب یک فروشگاه مد بود، در سال ۲۰۱۳ انجمنی را با دیگر شیعیان هامبورگ تأسیس کرد و اکنون ریاست آن را بر عهده دارد.

وی در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از دیدارهای ملاها منتشر می‌کند، از جمله عبدالامیر صادقی که از سال ۲۰۱۸ به طور منظم به هامبورگ سفر می‌کند. صادقی با مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ارتباط دارد و در مهدیه طه سخنرانی کرده است.

بنا به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور؛ وزارت کشور آلمان پس از تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ اعلام کرد که این مرکز نظم قانون اساسی آلمان را نقض کرده و تحریک‌های ضدیهودی و ضداسرائیلی را ترویج می‌دهد. همچنین اعضای این مرکز از گروه‌های تروریستی مانند حماس و حزب‌الله حمایت کرده‌اند. پس از تعطیلی، ۵۳ مکان مرتبط با این مرکز در هشت ایالت آلمان مورد بازرسی و ضبط اموال قرار گرفتند.