یک نماینده اصولگرا از حضور صدها گردان ایرانی در سوریه میگوید

0
240

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، گفت “صدها گردان از ایران در سوریه” حضور دارند و پشت پرده اخبار پیروزیهای ارتش سوریه “نیروهای ایرانی” هستند.

این اولین بار است که یک مقام ایرانی به حضور گسترده نیروهای نظامی ایران در سوریه اشاره میکند، در حالیکه دولت ایران همواره این موضوع را تکذیب کرده است. در همین حال مخالفان سوری رژیم بشار اسد هم پیش از این بارها به حضور نیروهای ایرانی در جنگ داخلی سوریه اشاره کرده اند.

کریمی یکشنبه شب در مراسمی تحت عنوان “مبارزه با استکبار” سخن میگفت. کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس ایران است که قبلا رئیس بسیج خراسان بود. او از نمایندگان تندرو و نزدیک به سپاه پاسداران ایران است.

کریمی در این سخنرانی به ذکر خاطره ای از حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان پرداخت که به اسرائیل هشدار میداد “در صورت حمله بیش از 400 هزار نفر در شهر حیفای اسرائیل کشته خواهند شد”.

کریمی نتیجه گرفت که منافع ایران در منطقه روز به روز بیشتر میشود و این کشور “در آستانه فتحی بزرگ” قرار دارد.

کریمی در انتقاد از دولت روحانی گفت که برخلاف ادعای دولت خزانه خالی نیست و “آقایان مدام مشکلات را ده برابر جلوه میدهند”.

آو از سیاست دولت روحانی در عرصه دیپلماسی انتقاد کرده، از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران میخواهد تا در این زمینه “بهتر عمل کند”.

به گزارش ایسنا، اصولگرایان ضمن رد سیاست دولت روحانی برای مذاکره با غرب، خواستار پرداختن بیشتر دولت به اقتصاد مقاومتی هستند.

کریمی هشدار میدهد که دولت روحانی در پی به دست آوردن اکثریت مجلس در انتخابات آتی است، و برای جلوگیری از چنین اتفاقی مجلس باید سیاست رد صلاحیتها را بشدت پیگیری کند.