هشدار مشترک فرانسه و بریتانیا: لزوم پایان تهدیدات جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی در خاورمیانه

0
397

در بیانیه‌ای مشترک، بریتانیا و فرانسه به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و تهدیدات جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن اشاره کردند و هشدار دادند که منطقه در آستانه جنگ است. آن‌ها بر لزوم توقف این تهدیدات تأکید کردند و از تلاش‌ها برای پیشبرد آتش‌بس در غزه حمایت کردند.

در این بیانیه، که در تاریخ ۲۷ مرداد منتشر شد، به حمایت از توافق‌های تبادل گروگان‌های اسرائیلی و اسرای فلسطینی و برقراری آرامش در غزه تأکید شده است. همچنین، پاریس و لندن معتقدند که تنها راه‌حل دو کشوری می‌تواند صلح عادلانه‌ای را برای اسرائیل و فلسطینیان به ارمغان آورد.

این دو کشور بر ضرورت همکاری تمامی طرف‌ها برای برقراری ثبات در منطقه و لزوم اقدام برای پایان دادن به تنش‌های کنونی تأکید کردند. آن‌ها همچنین بر لزوم فشار به همه طرف‌ها برای متوقف کردن تنش‌ها و حمایت از تلاش‌ها برای آتش‌بس و توافق بر سر آزادی گروگان‌ها تأکید کردند.

بنا به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور؛ در پایان، تاکید شده است که اوضاع کنونی دیگر فرصتی برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه را برنمی‌تابد. این بیانیه در حالی منتشر شد که مقامات آمریکایی اعلام کردند جو بایدن در تلاش است تا توافقی درباره غزه به دست آورد و همچنین سعی دارد جمهوری اسلامی و حزب‌الله را از حمله به اسرائیل منصرف کند.