هشدار قاطع وزیر دفاع اسرائیل: حمله به ایران، گوشزدی است از قدرت و آمادگی اسرائیل به جهان

0
0

به گزارش تایمز اسرائیل، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، با اظهاراتی تند و هشدارآمیز اعلام کرد که هر کشوری که به فکر حمله به اسرائیل باشد، با عواقب سنگینی مواجه خواهد شد. او اظهار داشت: «هرکسی که یک سال پیش رویای ضربه زدن و حمله به ما را دید، بهای سنگینی پرداخت و دیگر در آن رویا نیست.» این سخنان در پی حمله موشکی بالستیک جمهوری اسلامی در اول اکتبر مطرح شد، که اسرائیل بارها اعلام کرده است به این حمله پاسخ خواهد داد.

این اظهارات در شرایطی بیان شد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، تنها چند ساعت قبل از آن، تل‌آویو را به مقصد ریاض ترک کرده بود. بلینکن تأکید کرد که پاسخ تلافی‌جویانه اسرائیل نباید منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه شود و از اسرائیل خواست تا به کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه کمک کند. او تصریح کرد: «زمان پایان دادن به جنگ غزه فرا رسیده است.»

در دیداری که روز سه‌شنبه میان بلینکن و مقامات ارشد اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، و یوآو گالانت صورت گرفت، مسائل امنیتی و راهبردی منطقه‌ای مورد بحث قرار گرفت. پس از این دیدار، گالانت در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در این ملاقات درباره پیشرفت‌های عملیاتی ارتش اسرائیل و تعهد به بازگرداندن گروگان‌ها بحث شده است. او همچنین بر اهمیت مقابله با تجاوزات جمهوری اسلامی و تقویت بازدارندگی در سراسر منطقه تأکید کرد.

این تحولات نشان‌دهنده تنش‌های فزاینده در منطقه است، جایی که اظهارات قاطعانه و هشدارآمیز مقامات اسرائیلی و درخواست‌های دیپلماتیک ایالات متحده برای کاهش تنش‌ها در تلاش برای حفظ ثبات منطقه‌ای به چشم می‌خورد.