مایکروسافت: اسرائیل پس از آغاز جنگ غزه، به هدف اول حملات سایبری جمهوری اسلامی تبدیل شده است

0
3

مایکروسافت در گزارش سالانه خود اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه در سال گذشته، اسرائیل به هدف اصلی حملات سایبری جمهوری اسلامی تبدیل شده است. این شرکت گفت که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ژوییه ۲۰۲۴، تقریبا نیمی از عملیات سایبری جمهوری اسلامی، شرکت‌های اسرائیلی را هدف قرار داده‌اند. پیش از این، تمرکز اصلی جمهوری اسلامی بر روی ایالات متحده و امارات متحده عربی بود.

گزارش مایکروسافت همچنین به فعالیت‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی اشاره کرده که به بی‌ثبات کردن اسرائیل معطوف است. به طور خاص، دو حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی به جعل هویت فعالان اسرائیلی پرداخته و انتقادات از دولت اسرائیل را منتشر کرده‌اند. مایکروسافت تأکید کرد که فعالیت‌های سایبری جمهوری اسلامی فراتر از اسرائیل رفته و بر تضعیف حمایت‌های بین‌المللی از عملیات نظامی اسرائیل تمرکز کرده است.

رئیس دفاع سایبری اسرائیل در ماه ژوئن هشدار داد که تهدیدات سایبری جمهوری اسلامی یک مشکل جهانی است و نیاز به همکاری بین‌المللی برای مقابله با آن دارد. همچنین، نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که از زمان شروع جنگ با بیش از سه میلیارد حمله سایبری مواجه شده‌اند، هرچند که این حملات دفع شده‌اند. کارشناسان امنیت دیجیتال نیز معتقدند که حتی در صورت آتش‌بس، حملات سایبری جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت.