تهدید اسرائیل برای حمله به حزب الله و تهدید غرب برای فعال کردن مکانیسم ماشه توسط خرازی مشاور خامنه‌ای

0
9

مشاور رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید اگر جنگی در لبنان در بگیرد، جمهوری اسلامی چاره‌ای جز مداخله و حمایت با تمام قوا از حزب‌الله ندارد. اما گسترش جنگ به نفع هیچکس نیست، نه جمهوری اسلامی و نه آمریکا.

خرازی گفت که اگر اسرائیل جنگی تمام عیار علیه حزب‌الله لبنان آغاز کند، حکومت جمهوری اسلامی و «محور مقاومت» با تمام قوا از حزب‌الله دفاع می‌کنند.

او تاکید کرد که در صورت حمله اسرائیل به حزب‌الله و بروز جنگ تمام عیار، «همه مردم لبنان، کشورهای عربی و اعضای محور مقاومت از حزب‌الله علیه اسرائیل پشتیبانی می‌کنند».

خرازی گفت ما تا به حال برای افزایش غنی‌سازی اورانیوم به میزان بیش از 60 درصد تصمیمی نگرفته‌ایم اما در حال آزمایش با ابزارها و شیوه‌های مختلف هستیم.

العربیه به نقل از فایننشال تایمز نوشت؛ خرازی با اعلام آمادگی برای همکاری با غرب، می‌گوید دولت بعدی جمهوری اسلامی آماده مذاکره غیرمستقیم با آمریکا برای حل و فصل پرونده اتمی است به شرط آنکه این مذاکرات به بازگشت آمریکا به برجام منجر شود.

او با استناد به فتوای خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت به کار بردن سلاح هسته‌ای می‌گوید ما طرفدار سلاح هسته‌ای نیستیم اما اگر با تهدیدی نابودکننده روبرو شویم ممکن است استراتژی خود را تغییر دهیم.

خرازی درباره صدور پهپادهای جمهوری اسلامی به روسیه که در جنگ علیه اوکراین به کار گرفته می‌شوند نیز گفت جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین بی‌طرف است و مدعی شد این هواپیماهای بدون سرنشین قبل از آغاز جنگ به روسیه فروخته شده بودند.

سید علینقی خرازی مشهور به کمال خرازی متولد ۱۰ آذر ۱۳۲۳ تهران دیپلمات، سیاست‌مدار و مدرس دانشگاه ایرانی است. وی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی در فاصله سالهای ۱۳۵۸ تا ۱۳۵۹ معاون سیاسی وزیر امور خارجه بود. از ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸ بعنوان مدیرعامل خبرگزاری ایرنا فعالیت می‌کرد. او در فاصله سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل بود و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ در دولت‌های هفتم و هشتم بعنوان وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد. وزارت او مصادف با حمله نیروهای طالبان به کنسول گری جمهوری اسلامی در مزار شریف در سال ۱۳۷۷ بود. سید محسن خرازی برادر و صادق خرازی برادرزاده اوست.