بازداشت پاول دوروف، مؤسس تلگرام، در فرودگاه بورژه فرانسه

0
260

به گزارش تی‌اف۱ تی‌وی و بی‌اف‌ام تی‌وی، پاول دوروف، میلیاردر روسی-فرانسوی و مؤسس اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، عصر شنبه در فرودگاه بورژه در نزدیکی پاریس بازداشت شد. این بازداشت در حالی صورت گرفت که دوروف با جت شخصی‌اش در حال سفر بود و به گفته منابع ناشناس، او در چارچوب تحقیقات اولیه پلیس در فرانسه تحت تعقیب قرار گرفت.

تحقیقات کنونی بر کمبود نهاد ناظر در تلگرام متمرکز است و پلیس معتقد است که این وضعیت به افزایش فعالیت‌های مجرمانه در این اپلیکیشن کمک کرده است. دوروف در روز یکشنبه با اتهامات احتمالی روبه‌رو می‌شود و ممکن است با احکام سنگینی مواجه گردد که به‌دلیل این اتهامات ممکن است به ۲۰ سال زندان منجر شود.

تلگرام، که به عنوان یک پلتفرم رمزگذاری‌شده با حدود یک میلیارد کاربر شناخته می‌شود، به ویژه در روسیه و اوکراین نفوذ زیادی دارد. دوروف این اپلیکیشن را در سال ۲۰۱۳ با همکاری برادرش تأسیس کرد و در سال ۲۰۱۴ به دلیل مخالفت با مسدود کردن صفحات مخالفان از روسیه خارج شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان؛ دوروف، که ثروت او توسط فوربس ۱۵.۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است، پیش از این نیز به فشارهای دولتی علیه خود اشاره کرده و تأکید کرده که تلگرام باید بی‌طرف باقی بماند.

این موضوع واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است؛ ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس، با انتشار نظری در این خصوص گفت: «اروپای سال ۲۰۳۰ از راه رسیده و شما به دلیل لایک کردن یک میم اعدام می‌شوید.» همچنین، رابرت اف. کندی جونیور بر ضرورت حفاظت از آزادی بیان تأکید کرد و گفت که این نیاز «هیچ‌وقت تا این حد فوریت نداشته است.»